måndag 7 mars 2011

Att inse...

Det har tagit ett tag men nu börjar det sakta men säkert landa i huvudet på mig. Har sedan lilltjejen föddes sett fördelarna med att ha två döttrar - i allafall vad gäller kläder. Leksaker tycker jag desto mindre har med kön att göra - min uppfattning är att tjej som kille leker med vad de tycker är roligt och att det inte handlar om, om de är just tjejer eller killar. Mina två döttrar är så olika vilket jag anser har med deras personlighet att göra snarare än något annat. Bla ha bla ha, åter till kläderna... ;-)

Det jag iskallt räknade med var att lillasyster skulle ärva storasysters kläder med jämna mellanrum. Två år emellan och båda födda på våren med en månads mellanrum - vore ju som bäddat för tajming av klädärvandet. Trodde jag.

Jag har INTE räknat med att lillasyster skulle växa betydligt snabbare. För att ta denna vinter som exempel: Storasyster fick en overall av farmor till hennes andra vinter som då var aningen stor så hon kunde ha den även året därpå. Denna overall fick lillasyster överta till denna vinter (även hennes andra vinter) men redan nu är den på gränsen till att bli för liten. Lillasyster ligger alltså ungefär ett år före storasyster och det passar inte alls in i mina planer! För tillfället använder lillasyster till största del kläder som enbart är en storlek mindre än storasysters och till viss del kan de till och med använda samma kläder - storasyster har längre ben men i övrigt är det inte så jättemycket som skiljer dem åt.

Summa summarum av min lilla redovisning ovan då? Jo - snart får vi införskaffa dubbla upplagor av en och samma storlek - och om jag som tidigare planerat att sy en del av deras kläder så får jag helt plötsligt sy dubbelt så mkt OCH det finns ingen i familjen att ärva dessa. Vilket slöseri! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar